Popis
Max Andresson
VYKOPÁVKA
Komiksový epos začíná vcelku nevinně, hlavní postava jede navštívit rodiče a sourozence. Když však dorazí na místo, kde rodina bydlela, zjistí, že tým podivných archeologů ze země právě vykopává pozůstatky domu. Na rodné hroudě již bylo založeno archeologické muzeum vykopávek, kde se hrdinova rodina stává hlavní atrakcí. Klubko nečekaně očekávaných událostí se začne rozmotávat a oživlá rodina se hrdinovi začne bez okolků vnucovat do života. Objevuje se sundavací penis, mrtvola pod stolem, okna k pornofilním sousedům, pokoutní laťkové sprchy uprostřed restaurace, máma jakožto přemoudřelá siamská dvojčata, stáda násilných stromů…
Autor na knize pracoval přes osmnáct let a nechal se inspirovat vlastními zážitky ze snů. Vykopávka nejprve vycházela po kapitolách v autorově seattleském periodiku Death and Candy a ve švédském komiksovém měsíčníku Galago, knižně byla poprvé publikována v roce 2016 ve Stockholmu.
Ze švédského originálu přeložil Jonáš Thál.
380 stran, formát 150x200, šitá měkká vazba
Vydalo nakladatelství Labyrint, ISBN 978-80-87260-82-1
Max Andersson (1962)
Švédský tvůrce komiksů, žijící v Berlíně, je u nás znám především díky albům Pixy (2001), Kontejner (2003) a Bosenský plackopes (2009). Méně známé, avšak mnohonásobně oceněné, jsou jeho animované krátké filmy: One Hundred Years (1984), Bez komentáře (Ingen kommentar, 1987), Hřebíková hlavička (Spik-Bebis, 1987) aj. Ve Švédsku se nejprve proslavil satirou mléčného průmyslu. Jeho parodie na mlékárenskou propagandu se poprvé objevily ve švédském večerníku Aftonbladet na začátku devadesátých let. Světový ohlas začal získávat krátce po vydání debutu, Pixy (1992), titul vyšel o pouhý rok později v seattleském nakladatelství Fantagraphic Books. Právě tam začaly o šest let později vycházet jinde nepublikované sešity Death & Candy (Smrťák a Candy). V posledních letech se Andersson opět vrací k tvorbě krátkých filmů (Tito on Ice, 2012 a Flat Dog Town, 2016).
Hmotnost | 0.33 kg |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.